Jaaroverzicht 2013

samenvatting over hoe we in 2013 samen al die dieren hebben kunnen helpen.

Dankzij de steun van onze fostermama’s (zie sponsorproject ) kon iedere maand een mooi bedrag overgemaakt worden naar de Spaanse shelter in Sevilla voor de medische verzorging van de seniorhondjes.  Het is enkel met hun steun dat de nodige medicijnen kunnen aangekocht worden die deze honden elke dag nodig hebben en waar ze zich beter mee voelen.  Fostermama’s zijn voor deze honden héél belangrijk en echt broodnodig! We steunden ook bij ingrepen en behandelingen, onderzoeken etc.. voor onze seniorhondjes. We organiseerden evenementen om dit financieel mee mogelijk te maken. We namen oudere fosterhonden, of langzitters in opvang, en deden ons best om er een goede thuis voor te vinden. Voor de jongere honden in de shelter zetten we een sterilisatieproject op. Geregeld kwamen er ook noodoproepen binnen om gekwetste en zieke dieren te helpen die onmiddellijk medische verzorging nodig hadden. Door deze projecten te steunen betekende u een wereld van verschil voor vele dieren!
Van januari tot juni hadden we, naast Uprodea, de shelter in Sevilla, tijdelijk een tweede shelter onder onze vleugels genomen. We kwamen in contact met enkele Roemeense vrouwen die zich enorm inzetten voor de zwerfhonden in Bacau Ze hadden hulp nodig om hun werk verder te kunnen uitbouwen en die vonden ze tot hiertoe nergens. Omdat er in Roemenië nog veel gedaan kan worden met relatief weinig geld durfden we het aan om deze shelter te helpen opstarten.  Ons doel was : er voor zorgen dat de opgevangen honden hun medische basisverzorging krijgen, allemaal  gevaccineerd zijn, en dat zieke honden worden behandeld. Hen van goede voeding en betere huisvesting te voorzien,
en een sterilisatieproject op te zetten. Kortom om mee de shelter op gang te helpen en verder uit te bouwen

januari :

– we maakten 30 hondenjassen en stuurden dit per pakket naar de shelter in Bacau/Roemenië, omdat de “tuinhonden” erals enige beschutting een afdakje hadden om onder te zitten.
– ook de shelterhondjes in Sevilla bezorgden we warme jasjes
– Quito (Papito) is geadopteerd

februari :

– de shelterhonden in Bacau werden gevaccineerd en de honden die demodex hadden werden behandeld.
– paardenvoer en dekens weggebracht naar paardenasiel in Herselt
– de 5 mannen van ons marathonteam liepen in Sevilla een sponsormarathon!
Met de opbrengst konden we o.a. Boby een zwaar mishandeld hondje laten opereren aan zijn oog

maart :

– in Bacau/Roemenië 2 teefjes, Rita en Belle, laten steriliseren die in de winter van de straat gered waren.
– de honden met demodex werden er een tweede keer behandeld. Nieuwkomer Robbie laten vacineren
– we hebben een pakketje met medisch materiaal aangekocht en opgestuurd naar de Bacau shelter,
ontwormkuren, vitaminepreparaten en anti parasiet pipetjes.
– grote inzameling van hondenvoeding, veel rondgereden om manden en dekens op te halen voor  de Bacau shelter
– kattenvoeding en kattenbakvulling bezorgd aan Poncho zwerfkatten te Wezel

april :

–  met ons sterilisatieproject kregen we 400€ bij mekaar, daarvan heeft Ani medics, een “dierenarts zonder grenzen” team in Bacau/Roemenë 20 teefjes kunnen steriliseren.
-3 nieuwkomers in de Bacau shelter, Hippie, Lucky en Duke, werden gevaccineerd en behandeld  tegen parasieten.
Duke die gewond was (bijtwonden van straathonden) laten verzorgen
– met ons grote transport naar shelter Bacau/Roemenië  gingen 3 palletten voeding en goederen mee.
– kattenvoeding bezorgd aan Poncho zwerfkaten te Wezel
– oude retriever die verloren gelopen was, opgevangen en verzorgd tot het baasje was teruggevonden
– we brachten een bezoekje aan onze Spaanse seniorhondjes in shelter Sevilla, we hadden bj de dierenarts medicijnen aangekocht voor hen en we namen ook een hoop halsbandjes mee.
– ex-fosterhond Candy komt in opvang

mei :

– we begonnen met de bouw van aparte kennels in Bacau/Roemenië, er konden 4 kennels gezet worden
– bijdrage gestort om blikvoer aan te kopen voor Hippie , een cockertje in Bacau shelter dat  moeilijkheden heeft om te kauwen.

juni :

– hout aangekocht om degelijke hondenhokken te maken voor de kennels in Bacau shelter.
– we hebben geprobeerd om een veulentje te redden, maar de medische hulp kon helaas niet meer baten.
– bezoek aan de shelter in Sevilla, om onze senior- fosterhondjes en het sterilisatieproject op te volgen.
– Gordo en ex-fosterhond Candy zijn geadopteerd!
– Cowboy en ex-fosterhondje Moira kwamen in afwachting van adoptie naar een opvanggezin
– 22/23 juni ging het Ani Medics team aan de slag in de Bacau shelter om er de honden te steriliseren                     – hulpactie gestart voor Esperanza, een gevonden hondje in Sevilla dat veel medische verzorging nodig heeft                     – de opbrengst van enkele evenementen werd besteed aan steriliseren/castreren van honden in de Spaanse shelter.

juli :

– opvangmam Lily organiseerde een bingo namiddag voor groot en klein met mooie prijzen.
– we stonden met 2de handsspullekes op de rommelmarkt in Heist Op Den Berg.
– Diva een zwaar mishandeld boxertje had veel medische verzorging nodig en er werd haar een vaccin  toegediend tegen leishmania.
– kattenvoeding weggebracht voor de zwerfkatjes van Lier.
– ex-fosterhondje Moira is geadopteerd!
– pakket met medisch materiaal, plastiek kappen en halsbandjes opgestuurd naar de shelter

augustus :

– aankomst van opvanghond Fox, een herder van 6 jaar.
– Walk for a 2nd life organiseerde een wandeling tvv Hondenzorg.
– een pakket met schaduwdoeken opgestuurd naar de shelter om boven de kennels te hangen.
– 3 grote dozen anti-parasietmiddel aangekocht, daarvan konden in de shelter 50 honden behandeld worden.
– Cowboy is geadopteerd!

september :

– verzorging en onderzoek betaald van Moni, een oud zwerfhondje met epilepsie.
–  we stonden met een kraampje/infostand op kunst- en ambachtenmarkt Monmartre in Lier

oktober :

– 2 fosterhonden kwamen naar een opvanggezin, Shrek, een oude herderkruising van 9 jaar en Nika, een                        gehandicapt hondje.
– we organiseerden ism de vrijwilligers van de shelter een Sevillanas dansvoorstelling in België. met de opbrengst werden een deel openstaande dierenartsrekeningen betaald.
– samenkomst in Liers café’tje van geadopteerde hondjes uit de shelter, de vrijwilligers van de shelter konden de hondjes knuffelen die ze jarenlang verzorgd hadden en kennismaken met hun families.
– verblijf in pension betaald voor Moro, een bange, onzekere hond die werd aangevallen in zijn kennel.
– gestart met een grote inzamelactie van hondenvoeding, en voorbereiden van het transport naar Sevilla.

november

– kattenvoeding bezorgd aan vzw Poncho-zwerfkatten en aan de zwerfkatten van Lier
– Nika is geadopteerd, ze mag in haar opvanggezin blijven wonen!
– onderzoek betaald van fosterhondje Rubiales en ook zijn tandjes laten verzorgen.
– pensionkosten voor Moro betaald
– bezoek aan de shelter en aan het pension waar Moni en Moro verblijven.
– fosterhond Rubiales is geadopteerd!
– grote inzamelingactie van hondenvoeding. Maar liefst 1500 kg ging op transport naar Sevilla !
– We organiseerden een vlaaienslag om het voedseltransport te kunnen bekostigen.
–  dringende operaties en verzorging van Xena en Zinks, zwaar gekwetste honden, gesponsord.

december

–  we konden weer honden- en kattenvoeding gaan ophalen en hebben alweer een voorraadje liggen voor de shelter!
– operatie en medische onkosten van Zinks de boxer gesponsord.
– We hebben de dekentjes in de nestjes van de zwerfpoezen kunnen vervangen, de poezen liggen weer warm en proper.
– we nemen deel aan Music For life van Stubru met de verkoop van Kerstbrood op 22 december.
– tandverzorging van fosterhondje Mito betaald
– ondersteunen van de verzorging van 11 geredde dieren die bijna de hongersdood stierven
Met ons sterilisatieproject konden er dit jaar maar liefst 19 honden gesteriliseerd/gecastreerd worden!!! 5 fosterhondjes konden de shelter verlaten, Candy, Moira, Nika en Rubiales vonden een echte thuis, Shrek verblijft in een opvanggezin, in afwachting van zijn gouden mandje.
* we bezochten dit jaar 4 keer de shelter en het hondenpension in Sevilla om de fosterhondjes om onze projecten   op te volgen die we financieel ondersteunen.  De onkosten van vlucht/verblijf werden niet door de vzw gedragen,   maar door de vrijwilligers zelf betaald, bij wijze van sponsoring.