Jaaroverzicht 2012

Samenvatting van wat we in 2012 hebben kunnen doen voor dieren in nood.
Een grote dank u aan iedereen die hierbij geholpen heeft!

Januari :
– als start in het nieuwe jaar konden  we 250€ overmaken naar het opvangcenter in Sevilla voor de algemene verzorging van de honden.

Februari :
– We deden een grote inzamelactie en reden veel rond om voeding op te halen en organiseerden  een hulpgoederentransport naar de shelter in Sevilla..
-Tommy, een aangereden Bretoense spaniel kreeg verzorging.
– medicijnen gesponsord voor de fosterhonden, zoals de behandeling van leishmania van Princesa

Maart :
– nieuwe medicijnen gekocht voor Kivi om de epilepsie aanvallen onder controle te krijgen, hij werd ook behandeld met allopurinol voor de leishmania. Olivia moest voor onderzoek naar de    dierenarts omdat er een bobbel werd gevoeld op de zijkant. – kattenvoeding en gerief weggebracht naar de diertjes van Poncho-zwerfkatten te Mol.

April :
– Boxer Tommy vindt een goede thuis – verzorging van nieuwkomers Blanca, Nora haar pootjes werden verzorgd, en de antibioticakuur   voor Chico gesponsord.

Mei :
– Ooginfectie van Olivia laten behandelen en Kivi krijgt een bloedanalyse en algehele check up      omdat hij weer epileptische aanvallen heeft gehad. – Hulpgoederentransport vertrekt naar de shelter met maar liefst 1700kg voeding en een lading     nieuwe hondenmanden!

Juni :
– de wonde aan podenco Betty haar keel laten verzorgen. – bijdrage van 250€ aan Poncho-zwerfkatten te Mol tijdens de zware kittenperiode voor     de vaccinaties van de kittens en de sterilisatie van de mamapoezen.

Juli ;
– voor de zomermaanden juli en augustus hebben we de fosterhonden en de nieuwkomers laten   behandelen tegen in- en  uitwendige parasieten   en de fosterhonden werden gevaccineerd.

Augustus :
–   we stonden op een rommelmarktje en de opbrengst konden we besteden aan de medische verzorging van asielhondjes

September ;
– we brachten opgehaald droogvoer weg voor de zwerfkatjes.  – Rufus werd behandeld voor erlichia, een bacterieêle infectie.  – Nero voorzien van een goede premiumvoeding en vitaminen. Een bloedafname wees uit dat hij filaria       (hartworm) had.  – Bingo een uitgeputte jonge zwerfhond  kreeg supplemeten om zijn beenderen te versterken.   – Tina, een vondelingetje werd behandeld tegen parasieten  – bijdrage voor ingreep en revalidatie van kniegewricht van Aroa.  – Met de opbrengst van ons rommelmarktje in september en de donaties in het medisch hulpfonds       konden deze honden verzorging krijgen

Oktober :
– omdat de gezondheidsproblemen en de zwakte van Nero bleef aanhouden, werd er een scan     aangevraagd.  -Djiepie en Dharco vonden een nieuwe thuis  – 8 gedumpte pupjes laten vaccineren en ontwormen. – hondenwandeling tvv hondenzorg georganiseerd door onze vrienden van Walk for a 2nd life  – Mirella kreeg eerst een antibioticakuur voor de stevige oorinfectie en had later nog een      kleine ingreep nodig omdat de vochtophoping in haar oortje haar pijn bezorgde.

November :
– eerste verzorging + operatie gesponsord voor Boby, een zwaar mishandeld hondje.
– november is inzamelmaand! Een hele hoop voeding en dekens kunnen ophalen en hondenjasjes gestikt.
– Voorbereiding van transport.
– de ingezamelde kattenvoeding gaat naar Poncho-zwerfkatten te Mol, alsook de zelfgemaakte    fleecekussentjes voor de poezen.
– inzamelactie van voer en gerief voor paardenasiel Horsespirit rescue te Herselt
– bijdrage voor uitgehongerde herder die verzorgd wordt door dierenasiel Canina te Essen
– we organiseerden een hondenwandeling te Lier en een bingonamiddag om het voedseltransport naar Sevilla te kunnen bekostigen.

December :
– groot transport met voeding en warme winterspullen naar de shelter in Sevilla.
– de ooglidcorrectie van Boby gesponsord, Princesa en Rufus krijgen controle bloedtest na hun behandeling.
– bijdrage voor 2 zieke kittens die verzorgd worden door Poncho-zwerfkatten.

– Pepito, een schuchtere Bretoense spaniel die zijn mannetje niet kan staan in de shelter komt in opvang.